De Floriade 2022: een beschouwing #2

12 januari 2012

De Floriade 2022: een beschouwing #2

Op dinsdagavond kregen we meer te horen over de Floriade. We hebben hier al een eerste deeltje geschreven over dit evenement. Naar het schijnt werd zelfs verwezen naar deze blogpost. Tot uw dienst.

Nog een paar overwegingen:

• Het is heel begrijpelijk als je hier een BV of stichting voor zou oprichten. We vinden wel dat je goed in de gaten moet houden dat zo'n organisatie niet zijn/haar eigen gang gaat.
  • Er werd verwezen naar Rob v/d Riet van de gemeente Drechterland, voorheen wethouder in de Haarlemmermeer: http://nl.linkedin.com/pub/rob-van-der-riet/32/164/329 als iemand die hier veel van wist. Zie hier vele documenten over de Floriade 2002, inclusief eindverslag. Kort en goed was er een miljoenenverlies maar wordt dit weggeredeneerd door....spinoff. Zie eerste post over wij vinden dat spinoff benaderd moet worden.
  • Hoe het precies zit met Hoorn die al een bijdrage levert weten we nog niet precies. Wat te vinden is, is een raadsvoorstel dat meldt:

Verzoek Agriboard
    Om de ambitie komend jaar op de Floriade al te promoten, heeft de Agriboard de gemeenten in Noord-
    Holland Noord verzocht om een financiele bijdrage van 0,50 per inwoner. De provincie draagt 450.000
    bij en de Agriboard 70.000. Samen met Greenport Aalsmeer en BloominHolland wordt invulling aan het
    paviljoen gegeven.

Die 50 cent vermelden we ook in het eerste deeltje. Zo te lezen gaat dit over promotie op de Floriade 2012 in Venlo. Als ik het zo doorreken zou dit voor Enkhuizen 9000 euro zijn.

• Een artikel uit het NHD van 12-01-2012:

We houden het in de gaten.