Commissie BOFS 18/10: najaarsnota

20 oktober 2010

Commissie BOFS 18/10: najaarsnota

In een vergadering die ook weer vaak ging over "vragen stellen" kwam de najaarnota aan bod.

• Het jaar loopt al en in deze najaarsnota worden begrotingswijzigingen voorgesteld. Aan de ene kant goed om redelijk gedetailleerd te kunnen zien waar de pijn zit, aan de andere kant zijn veel uitgaven eigenlijk al gedaan. Commentaar is daarom vooral gericht op toekomst (want sommige zaken komen net even anders in begroting 2011 voor)
  • Parkeren: slecht begroot. Bedragen komen niet overeen met onderzoeken. Er blijft 20000 over. Er wordt 20000 betaald voor bezoek. Ondernemingen betalen drie keer zo veel als gezegd. Kortom, we mogen met elkaar bloeden voor een systeem dat van een niet bestaand probleem een probleem maakt.
  • Onderhoud sportvelden en buitendienst. Afrekening was beloofd maar nooit gekregen. Nu wordt gezegd "is niet te te leveren". Dan moet het college het niet beloven. Onze voorspelling: we hebben veel minder bespaard. Niet "meer voor minder" maar "minder voor meer". En: het frictiefonds is niet voor verliezen Witte Hert.
  • Bonte Veer was ook een punt. ook hier was wat beloofd, namelijk inzicht in de opbrengsten en kosten. Werd nu eigenlijk ontkend, en er werd gezegd dat de boel anders misschien wel dicht moest. Welzijnswerk is ons veel waard, maar "belofte is belofte".
  • Andere zaken: ID-kaarten gratis (waren we al mee bezig). Het zijn wel erg dure PC's. Poortjes voor 4000 euro. Oksel: weg en riool pas aanleggen als bouw zeker is, want we hoeven geen mooie weg en riool naar een leeg terrein. Bloembakken zonde. Voorziening riool: 110000 euro te veel