Ingezonden brief NHD sloepenhaven

17 september 2010

Ingezonden brief NHD sloepenhaven

In het NHD van 9 september 2010 schrijft dhr. Dekker over de sloepenhaven. Hij begrijpt niet dat wij niet bekend zijn met de wateroverlast die door aanleg van de sloepenhaven is opgelost..

In het raadsvoorstel stond geen woord over het doel van oplossen van wateroverlast. Het hoofddoel was opwaardering: "De uitstraling van de kademuur en het toevoegen van een functie aan dit stukje haven zullen een duidelijke opwaardering van het gebied bewerkstelligen en meer levendigheid creren.". In het debat is er ook door geen enkele fractie iets over gezegd, zoals het verslag op de gemeentesite van 7 april 2009 laat zien. Op zijn zachtst gezegd heeft het dan (weer) aan informatie van de zijde van het college ontbroken.

Ondertussen hebben wij vernomen hoe het met wateroverlast zat, en dat is al een betere reden dan alle andere bij elkaar. Als ik zou filosoferen over het waarom dit niet verteld is, dan zou het liggen in dat dan zou zijn uitgekomen dat grote ontwerpfouten zijn gemaakt in het totale plan Waaigat voor wat betreft de waterhuishouding.