Muziek voor vergaderingen 18 december 2006

17 december 2006

Muziek voor vergaderingen 18 december 2006

Manic Street Preachers P.C.P

Welkom bij Christians muziek voor vergaderingen. Hij leidt u in een klein uurtje langs de donkere en lichtere krochten van zijn muzieksmaak. Als bron van inspiratie dienen de komende commissievergaderingen van december. Jawel, u hoort het goed, muziek voor vergaderingen. Zo startte dit uur met een nummer van het zwartgallige meesterwerk The Holy Bible van de Manic Street Preachers. Deze band, waarvan de gitarist halverwege de jaren 90 plotseling verdween, schreef in 1994 dit nummer over Politieke Correctheid. Je vrij kunnen uiten is een groot goed. Laten we het daarom hoog houden. Vrijheid en respect vormen samen de basis voor een gezonde samenleving. We moeten samen leven, zoals The Farm in 1990 al zong: all together now:

The Farm All Together Now
Pulp Common People

Common people, de gewone man. Dit nummer van de engelse band Pulp gaat over de gewone man. De gewone man of vrouw heeft het moeilijk. Vandaar de armoedenota: om er voor te zorgen dat niemand tussen de wal en het schip valt. Zodat we samen verder kunnen. Ook aan bod komt de startnotitie voor de Wet Inburgering. Dan klinken de Slavische klanken opeens. En zien we een 19-jarige jongen uit Alberquerqee, Verenigde Staten, die met zijn vrienden en een computer buitenlandse klanken kundig integreert. Beirut met Postcards from Italy.

Beirut Postcards From Italy
Sude New Generation

Suede zong vaak over schoonheid in lelijkheid. Dit nummer genaamd New Generation gaat over jeugd en een nieuwe generatie, en komt van het uit 1994 stammende werk Dog Man Star. Het is erg belangrijk om te beseffen dat de jeugd de toekomst heeft; vanavond staat de Jongeren Advies Commissie op de agenda. Ook staat als hamerstuk een punt over onderwijs geagendeerd. Dus terug in de tijd met de Smiths Headmaster.

The Smiths The Headmaster Ritual
The Boomtown Rats I Dont Like Mondays

Nu Muziek voor de Rondvraag. Over ouderen en coffeeshops. Beide onderwerpen zouden zomaar eens aan bod kunnen komen

The Beatles When Im 64
Cypress Hill I Wanna Get High

Morgen is het dan tijd voor de commissie Grondgebied met een raadsbrief over de uitwerking van het verkeersplan. daarom kan je niet anders doen dan muziek van n van de grootste gitaristen ooit te spelen

Jimi Hendrix Crosstown Traffic
Nick Cave & The Bad Seeds The Ship Song

Achtereenvolgens Jimi Hendrix Crosstown Traffic en Nick Cave & The Bad Seeds met de Ship Song. Het gaat morgen namelijk ook over de raadsbrief Water als Economische Drager, zeg maar de nieuwe Harlinger steiger. Dan moet het wel over schepen gaan. Dan kan je denken aan .fragment Love Boatmaar kies je uiteindelijk toch voor de donkere stem van Nick Cave. Morgen ook een agendapunt over de onrendabele top. Weet u wat dat is? Wij Raadsleden ondertussen wel, maar echt gemakkelijk is het allemaal niet. Laten we het er op houden dat het gaat over sociale woningbouw. Daarom,voordat de vergadering om 20.00 uur begint ..Doves met Black and White Town.

U heeft vanavond kunnen luisteren naar de muziek en het verhaal achter die keuze,
gedaan door Christian Bokhove Deze lijst is nog eens na te lezen op de website van de SP.

De tekst werd ingesproken door Roel Mulder.

Doves Black and White Town