Luisterverslag commissie BOFS

18 december 2006

Luisterverslag commissie BOFS

Deze maandag luisterde ik naar Radio Enkhuizen. Ik had oppas-dienst :-) en moest natuurlijk naar "mijn" radio-uitzending luisteren. Daarna de commissie BOFS. Een paar zaken vielen me op:

• Schriftelijke vragen vs. mondelinge vragen. Er ontspon zich een discussie over een grote hoeveelheid vragen dat gesteld werd. Dat moest volgens sommige fracties maar schriftelijk. Doorgaans doen we dat ook, maar hier zijn twee dingen over te zeggen. Ten eerste wat Stella ook antwoordde: soms zijn vragen ook van belang voor de luisteraar. Ten tweede geldt dat schriftelijke antwoorden op schriftelijke vragen vaak weer nieuwe vragen oproepen. Voor het "doorvragen" zijn mondelinge vragen soms echt handiger. Laten we wel wezen, de vergadering was toch mooi op tijd afgelopen; moet de vergadering zo vroeg mogelijk afgerond worden of zo.
  • Een opmerking over integratie en te vertalen folders door NE. Dat is apart: je wilt sommige medelanders laten inburgeren; blijkbaar is een taalcursus nodig, maar een Nederlandstalige folder is goed genoeg. Tegenstrijdig.

Later misschien wel meer.