NIEUWSBRIEF SP STEDE BROEC, jaargang 3, nummer 1.

6 februari 2012

NIEUWSBRIEF SP STEDE BROEC, jaargang 3, nummer 1.

Dierbare partijgenoot,

Ja, hier weer een berichtje over de SP kerngroep Stede Broec..

Waar te beginnen? Bij de taart meteen maar!!

Want afgelopen maandag vierden we met zn vijven: Pien, Letty, Rita, Jan en ik-zei-de-gek, het heuglijke feit, dat we nu 50 LEDEN hebben in Stede Broec! Dat betekent, dat we aan ons bestuur Westfriesland-Oost gaan vragen, of er een verzoek naar Rotterdam kan, om Stede Broec officil tot de status afdeling in oprichting te verheffen. (Ja, het gaat er ineens officieel aan toe!!)

Het vijftigste lid is de partner van n van de kerngroepleden. (Drie andere partners waren al lid!) Dat moest dus gevierd!

WELKOM, gij allen, die in 2011 en begin 2012 onze SP-lederen zijn komen versterken!

Ons vijftigste lid is geworven door toedoen van een ander vers lid op onze NIEUWJAARSRECEPTIE. De opkomst die 11e januari was wat teleurstellend, omdat we huis-aan-huis tezamen met het Zondagsblad onze uitnodiging hebben mogen versturen. Alle Stedebroecers van de bijna 9000 adressen die onze gemeente rijk is, konden we door de welwillendheid van het bestuur - waarvoor langs deze weg nog eens hartelijk dank! - zo bereiken.

Maar met de vijftien aanwezigen maakten we er een gezellige en ook nog eens een smakelijke bijeenkomst van. Behalve dat we onszelf aan drie nieuwe leden konden voorstellen, waren er naast enkele andere leden die 11e januari ook twee afgevaardigden uit respectievelijk Drechterland en Enkhuizen aanwezig.

Dan nog een nieuwtje: we hebben nu op de site van www.westfrieslandoost.sp.nl EEN EIGEN PAGINA. Klik op Actief STEDE BROEC en je zult hem vinden. Er staat op dit moment een tekst welke Pien op de gemeenteraadsvergadering van 1 december jl. heeft uitgesproken in de (aangevraagde) openbare spreektijd.

Om je aandacht niet al te lang op de proef te stellen tenslotte nog dit:

We hebben van de gemeente toestemming gekregen ELKE EERSTE DONDERDAG VAN DE MAAND, op marktdag dus, met een kraam (lees: sta-tafel) voor het gemeentehuis propaganda te maken!

En dat doen we meteen A.S. DONDERDAG, 2 FEBRUARI. Je kunt ons daar tussen 11.00 uur en 12.30 uur aantreffen, ijs en weder dienende.

Tot zover deze keer. Mocht je behoefte hebben aan een overzicht van onze activiteiten van het afgelopen jaar, of voor iets anders contact willen, laat dit dan even weten. Het JAARVERSLAG 2011 ligt voor je klaar.

Een rooie groet van

Paulien.

(Paulien Winnubst, secretaresse van de SP-kerngroep Stede Broec.)

(tel. 521129 / 06-26176996)