Commissie BOFS 18/10: SP en AED

20 oktober 2010

Commissie BOFS 18/10: SP en AED

Afgelopen maandag was de commissie BOFS (Bestuur, Organisatie, Financien en Samenleving). Een onderwerp was de AED, een onderwerp dat de SP een warm hart toedraagt. Dat hebben we natuurlijk ook duidelijk gemaakt, hetgeen ons op de ietwat korzelige opmerking kwam te staan dat de SP het initiele voorstel steunde, maar dit deelname aan een provinciaal initiatief betrof. Beetje flauw. In onze eerste voorstellen spraken we al over afgesloten kasten a la Medemblik. Dat burger-aed een sms-dienst kent is toch nauwelijks uniek te noemen. Hoedanook, prima dat de wethouder hier in geslaagd is en het geld dubbel en dwars waard.

Lijst Quasten kwam met twee suggesties die prima waren, maar desondanks een paar risico's niet weg zou nemen. Als het gaat om genoeg deelname is het bijvoorbeeld mogelijk om de talloze BHV-ers van bedrijven aan te spreken.